29 Haziran 2015 Pazartesi

Yaz Önerisi : Geek Kız Serisi

Selam millet! Nasılsınız?
Ben biraz huysuzum , dün çok eğlenerek okuduğum bir seriyi bitirdim ve boşluktayım.




Geek Kız serisi Holly Smale tarafından yazılıp Eksik Parça yayınevi tarafından Türkiye'ye getirilen bir seri.
Serimiz "Geek" kelimesinin tanımıyla başlıyor , biz de öyle başlayalım.
        Geek : Moda ve sosyallik açısından yetersiz kişi.Bir konuya aşırı ilgi duyan.Geek kelimesinin anlamına sözlükten bakma ihtiyacı duyan kişi.
Türkçe'de tam karşılığı yok ama düşünsek yaratıcı bir çözüm getirmişizdir buna mutlaka."İnek" kelimesi karşılıyor sanki biraz.

Kitabın ana karakteri Harriet Manners tam bir geek! Hem de öyle böyle değil.Çalışmaktan hoşlanan tipler vardır ; ama Harriet işi başka bir boyuta taşımış , bilgilerini günlük hayata tamamen oturtmuş.Nasıl mı ? Ortam bulduğu her an ilginç bilgiler paylaşarak.Ben bunları okurken çok bilgilendim Harriet sayesinde :)

Harriet bir gün bir okul gezisine gider ve keşfedilir! Konu bu.Bir model ajansı tarafından keşfedilen Harriet'in hayatı kökünden değişir.Çekimlere katılır , tarzı değiştirilir ve yakışıklı mı yakışıklı bir model olan Nick'e aşık olur.Nick , aynı zamanda onu keşfeden kişidir.


Aslında size bir konuda yalan söylemiş olabilirim.(Kitabı okuyacak arkadaşlar bu tarz girişlere hazır olsunlar.) Harriet için okul hala aynı derecede zor bir yer.Dışlandığı , değerinin anlaşılmadığı bir yer.Özellikle Alexa ve takımına karşı (bu popüler kızlar gubu oluyor) Natalie ile tek başına savaşmak zorunda.Bir de unutmadan Toby ile.


Harriet'in ailesi ise şahane bir aile! Annesi üvey , Annabel.Hiç üvey olduğunu hissettirmeyen , Harriet'in anne özlemi yaşamasını engelleyen sevgi dolu avukat hanım.Babası ise evler şenlik.Okurken en çok eğlendiğim tiplerden bir tanesiydi.Annesiyle ilgili şu kelimeler dökülüyor Harriet'in kaleminden :
     Annem öldü.İnsanlar bunu duyunca genellikle kendilerini zor durumda hissedip gökyüzünün nasıl da yağmur yağacakmış gibi göründüğünden bahsetmeye başlarlar.Ama annem ben daha üç günlükken öldüğünden ; onu özlemek, bir kitaptaki bir karakteri sevmek gibi bir şey biraz da.Asla tamamen gerçekmiş hissi yaratmaz.

Bu alıntı Harriet'in listelerinden birinden.Her şeyi bilmek kolay değil , notlar alınmalı , araştırma yapılmalı...

Biraz da Nat'in moda dünyasıyla ilişkisinden bahsedelim.Şu konuya bir açıklık getirelim öncelikle.Harriet çocukluğundan beri moda ile ilgilenmiş , model olmak için yanıp tutuşan biri değil hatta alakası yok bunlarla! O sadece bir okul gezisindeydi ve bam! Bir modele dönüştü.


Dönüşmek kelimesini özellikle kullandım çünkü yazarın üslubuna bayıldım ve "değişim" kelimesini o kadar güzel oturtmuştu ki kitaba hayran kaldım.Mesela Harriet'in model olması ve sonra geri eski hayatına dönme durumunda kalması ile ilgili çöyle bir düşünce geçti aklından."Bir kez dönüştünüz mü geri dönüşü yoktur."Bazıları klişe bulabilir ama beni çok etkiledi.Teşekkürler Holly!

Moda dünyasında da bir favori karakterim var arkadaşlar : Wilbur "-bur'la bitiyor -iam'la değil!" Harriet'e tuhaf tuhaf lakaplar bulan eğlenceli modacı.Ben Açlık oyunlarındaki Effie Trinket'e benzettim onun erkek ve çok daha eğlenceli hali gibiydi.Harriet'e taktığı lakaplar beni çok eğlendirdi."Minik pandam" gibi.


Bir başka modacı Yuka Ito.Asıl modacı , Wilbur onun yardımcısı gibi bir şey.Yuka sert karakterdi.Seri boyunca Harriet'i karşısına alıp sevecen bir konuşma yapmasını bekledim ve spoiler vermek gibi olmasın ama yapmadı maalesef.Onu da İnanılmaz Aile'deki modacı Edna'ya benzettim.




Bir de Harriet'in bilimle kendini özleştirdiği anlar vardı ki , anlatılmaz.
Bir insanın kalbi , istirahat halindeyken , dakikada 60 ile 90 kere atar.Bir kirpinin kalbi , sabit duruyorken dakikada 290 kez atar.Doğrusu bir kirpiye dönüşüyor olabilirim.
Nick sayesinde söylüyor bunları.Çok çok tatlı bir çiftlerdi.Şaşkın Harriet ve havalı Nick.Eminim siz de ikiliye bayılacaksınız :)


İşte böyle eğlenceli bir kitap , serinin diğer iki kitabı da aynı dozda kahkaha barındırıyor.İkinci kitapta Tokyo'ya , üçüncü kitapta Amerika'ya gidiyoruz ve Harriet'in bilgileri ve merakı sayesinde oraları da gezmiş ve tanımış oluyoruz.Yaşasın Harry-chan ! Gerçek hayatta arkadaşım olmasını çok istediğim bir karakter oldu Harriet.

Bu arada yayınevinin paylaştığı tanıtım videoları var , buradan bakabilirsiniz :)


Lafın kısası eğlenerek okuyacağınız şeker gibi bir seri Geek Kız serisi!

Görüşmek üzere bebek "pandalarım" !




6 yorum:

  1. Çok ilginç bir yazı tarzın var. Biraz noktalama işaretlerinde sorun var ama. Her işaret bittiği kelimeye bitişik yazılır ve sonrasında boşluk konur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğunuz için teşekkür ederim.Bugüne kadar yazım hatalarıyla hiç problemim olmadı, bundan sonra da olacağını düşünmüyorum.O kuralı bilmiyordum sayenizde öğrenmiş oldum.
      İyi günler dilerim.

      Sil
  2. Okuduğum en keyifli öneri yazısı, hem özgün hem eğlenceli!
    Dayanışma etkinliğinden geldim, bize de beklerim sevgiler^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelmiş olmalıyım, tekrar bakayım :)
      Teşekkür ederim , özgün bulmanız beni çok mutlu etti :)

      Sil
  3. daha önce görmüştüm bu kitabı alıp almamakta kararsız kalmıştım ama şimdi almayı düşünüyorum :)

    YanıtlaSil

Bi Kahve?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...