26 Ağustos 2015 Çarşamba

Kördüğüm - Calia Read | Yorum

Selam millet!
Eski yorumlarımdan birini buldum, paylaşıyorum :D



Bir ay önce, akıl hastanesine yatırıldım. Dün, Lachlan ziyaretime geldi. Beni öptü ve aklımı kaçırmaya başladığımı söyledi. Saatler sonra Max düşüncelerimi işgal etti; deli olmadığımı ve bana ihtiyacı olduğunu hatırlattı. Birkaç dakika önce geçmişimi aydınlatmaya çalışarak gerçeklikten daha da uzaklaştım… Şimdi, herkes benim aklımı kaçırdığımı düşünüyor ama ben onun gerçek olduğunu ve ne gördüğümü biliyorum… Bana inanıyor musun?

"Seksi, gizemli ve etkileyici bir hikâye… Calia Read'in kelimeleri sizi esir edecek ve aklınızı başınızdan alacak!" 
-Claire Contreras, There is No Light in Darkness'in Yazarı-
(Tanıtım Bülteninden)
“… en temiz ruhların içinde bile bir parça karanlık vardır.”
Fairfax Ruh Sağlığı Enstitüsüne hoş geldiniz.Naomi’nin hayatına girmeye hazır olun.Adım adım gerçeklikten uzaklaşacak , kendinizi gerçeklikle hayalin ayrıldığı çizginin üzerinde bulacaksınız , Naomi’nin yanında.
Kördüğüm kitabı , ilk gördüğüm anda kapağına vurulduğum , Yabancı Yayınevi’ni tanımak istediğimden ilk baskısını aldığım , konusu çok şaşırtıcı bir kitap.
“İşte hayatım bu noktaya geldi.Bir sineği bile kıskanıyorum.”
İnsan bu cümleyi nasıl kurabilir?
   “Buraya ilk geldiğimde çığlıklar içimi ürpertiyordu.Ama şimdi alıştım.”
Peki ya bu cümleyi? Eğer 720 saattir akıl hastanesinde kalıyorsa kuravbilir.Hatta bir sineğin özgürlüğüne kıskanabilir.Akıl hastanesinde her şey olabilir ; eğer aklınız başınızdayken oraya tıkılmışsanız.En azından Naomi böyle diyor.
Naomi , ana karakter , yirmi yaşında.O  sadece en iyi arkadaşına yardım ediyordu.Ama Lachlan ona inanmıyor.
Lachlan , Naomi’nin on yaşından beri  aşık olduğu adam ve Naomi’nin aklını kaçırdığını düşünerek onu bir akıl hastanesi yatırdı.
Naomi’nin hikayesi ise bambaşka , dopdolu.Bu hikaye  yeni bir doktorun Naomi’nin hikayesini dinlemek istemesiyle başlıyor.
Naomi’nin çocukluğundan beri en yakın arkadaşı : Lana.Ailesi zengin bir kız.Bir gün Naomi onun peşinde takılır ve bir partiye katılır.Parti sıradandır , ta ki Max’i görene kadar.
  “Onu klasik yakışıklı tarifine uyduran tüm özelliklerini sayabilirdim size ama kendim bile neredeyse hiç fark etmemiştim.Tüm fark ettiğim yüksek özgüveniydi.Kendine güveni gözlerinden ve geniş gülümsemesinden yansıyordu.”
Naomi onu görür görmez böyle düşündü ve aşık oldu.
“’Seni buradan çıkarmak zorundayız,’  dedim.”
Ve bir de Lana ve başındaki büyük bela.
Buradan sonrası Lana , Max ve Naomi’nin hikayesi.
Kitabın genel olarak şimdiki zamanla yazılması , anılarında geçmiş zaman kullanması çok hoş bir detaydı.Sonuçta Naomi bir akıl hastanesi ve sağı solu belli olmaz.
Naomi’nin anılarının bölük pörçük değil , kronolojik verilmesi de yazarı +1 puan kazandırdı.
Aksiyon dolu bir kitap bekliyorsanız , o düşüncenizi yıkarak başlayın kitaba.Bu kitap aksiyon değil , dram kitabı.Sonlarında aksiyon bol , o da kitaba yetmiş.Aynı şekilde erotika istiyorsanız ona da yer vermiş yazar , abartmadan.
Ben kitabı bir oturuşta bitirdim.Muhtemelen siz de pek uzatmak istemezsiniz.Merakınıza yenik düşüp , kitabın başından kalkamayacağınızdan  eminim.
Yabancı’dan okuduğum üçüncü kitap ve gayet başarılı.
Ayracının üstünde yazının başındaki cümle yazıyor ve çok şık.
Fantastik kitaplara ara verip , okumalısınız.
Hayata küçük bir ara diyeceğim ama kitap bittiğinde sarsılacağınıza eminim.
İki alıntı , bu kitabın parlayan yıldızları ;
    “Bana şu anı ver.”
     “En temiz ruhların bile içinde bir parça karanlık vardı.Fark etmek zor olabilir.Belki de bunu dünyadan saklama sanatında mükemmelleşmişlerdir.Ya da belki zihinlerinin kuytu bir köşesinde saklıdır.Ama vardır.Dünyada yaralanmamış kimse yoktur.”


DR/Kitapyurdu/İlknokta/OkuOku

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevgili Dostlar;

Ben geldim.Yazmaya yazmaya paslanmışım ama size aktarmak istediğim birtakım şeyler var ondan geldim. Ygs - lys maratonuna ara verdim geldi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...