25 Mayıs 2016 Çarşamba

Inceleme: Aşk Ateşi - Ayşe Ebru Tezcan

Çöl Rüyası - Aşk Ateşi

Arap Ateşi Herkesi Kavuracak!
"Dünyaları versen beni satın alamazsın."
Dedi Serap.
"Yerinde olsam bu kadar büyük konuşmazdım."
Dedi Omar.
Omar hiç reddedilmemişti,
Serap hiç bu kadar asağılanmamıştı.
Ama aşk ateşi,
İstanbul Boğazı'ndan
bedevi çöllerine...
ikisini de yaktı.







Ah Omar, ah! Bendeniz yine büyük konuşmuşum, benden size tavsiye okumadığınız kitabı eleştirmeyin.Ne olursa olsun... Dex yayınevi benim için çok ayrıdır.Dokuzuncu sınıfın ikinci dönemi Lux serisi ile başladı benim okuma serüvenim.Bir Dex yayınları bir de arkadaşım Rumeysa.Bir süre sonra Dex bozdu, Rumeysa ile de uzaklaştık, sanırım nankör bir insanım.

Dex bozdu derken kitap çıkarmıyordu doğru düzgün.Ve Türk yazar basmaya başlamıştı.Bakın bunun nesi yanlış diyenler... Mesela Penguen Yayın grubu bu konuda çok iyi, onu örnek almalı ve çizgilerini bozmamalılar.Olan kendilerine oluyor sonra.Eğer Dex de Dex Plus gibi yan isim çıkartsaydı bir şey demeyecektim.Neyse konumuz Dex değil, Omar.


Efendim yukarıda gördüğünüz şatafatlı yer Arap yarımadasının doğusunda bulunan Dubai'dir ve hikayemiz için büyük önem arz etmektedir.

Omar Al Ahdal, bir ceo ama adamda prens havası var, ceo'dan çok kral gibi davranıyordu bence.Allah'ım! Adam hem yakışıklı hem zengin hem de yakışıklı.Var mı Omar'dan iyisi? Bence yok.Kitabın başında Omar birkaç günlüğüne İstanbul'a geliyor ve onun tur rehberliği görevi Serap'a veriliyor.

Serap, üniversite üçüncü sınıf (Boğaziçi'nde okuyor kız yalnız -.-), kendi halinde, hafiften saf bir kız.Omar'dan etkilenmez mi? Ya da şöyle sorayım, Omar'dan hangi kadın etkilenmez? Kızımız saf dedim ya tam hayaller kurmaya başlayacakken Omar ona tek gecelik ilişki teklif ediyor ve kızımız buna gurur yapıyor, Türk filmlerindeki gururlu kadın edasıyla gidip Omar'a ağzından çıkanı söylüyor.Omar ise "Yerinde olsam bu kadar büyük konuşmazdım." diyor ve asıl hikaye başlıyor.

Kitapta ne gidilmedik otel ne de harcanmadık para kaldı.Bizim kız orta halli aile çocuğu tabii, başları yadırgadı bu durumu sonradan alıştı o da ekmek elden su gölden yaşamaya.Bir yerde karşı çıktı kendince, ileride çalışmakla ilgili.O da puf oldu gitti.Eh be kızım, sen koskoca oteller zinciri ceosunu elde etmişsin, neyin peşindesin? Sen iste adam sana otel açsın, ne tur rehberliği? 

Kitapta çok hoş Türk motifleri vardı, söylersem spoiler olur; ama yazmazsam da olmaz o nedenle beyaz yazıyorum.Spoiler: Kına gecesi olsun, düğün olsun, kız isteme olsun çok güzel yazılmıştı bence.Göğsümü gere gere, işte bunlar bizim geleneklerimiz diyerek bağrıma bastım.

İkinci kitapla ilgili şunu söyleyeyim; ilk kitapla Omar'la Serap'ın ilişkisi bir yere kadar geliyor, sanıyorum ikinci kitapta yazarın bize hissettirdiği pürüzlerle ilgileneceğiz.Sağlık olsun işin ucunda Omar varsa okunur efenim.

Yazarın kalemini sevdim.Sevmediğim üç şey var.Birincisi Serap bri şeye hayır diyor sonra Burcu ile konuşuyor ve hop fikri değişiyor, tamam oluyor olay.Saçmalık.Senin aklın yok mu? Burcu mu yaşıyor bu hayatı? Dost dost bir yere kadar.Yanlış bir karar, bir söz seni dostundan edebilir ama son pişmanlık fayda etmez Serap'cım.İkincisi yazar kurguyu kafasında bayağı oturtmuş olacak ki atıyorum ikinci bölümde yirminci bölümün alt yapısı verilmişti ve bu hoşuma gitmedi.Yine atıyorum, ikince bölümde Serap çiçek seviyor deniliyor yirminci bölümde Serap'a çiçekler çiçekler.Bunun nesi yanlış diyorsanız, yanlış değil ayrıca rahatsız edici, böyle şeyler belli edilmeden yapılmalı.Benim gözümde üçüncü kusur ise bazı yerlerdeki yazımlar.Yazım hataları değil, gerçi o da vardı.Özellikle bir yerde "Ben translate edeyim." dedi karakter ışık hızında soğudum kitaptan.Allah'tan Omar var.

Özetle, kitapta Omar var, lüks hayat var, su gibi harcanan paralar var, Dubai var, var da var... 

Puanım: 

(Kitap bu kadar iyi değil, son yıldız ve kalp sadece Omar'a.)


 Yazımı beğendiniz mi? Beni Google+ veya GFC üzerinden takibe alırsanız yazılarımdan haberdar olabilirsiniz :)

 Mail adresim: altan.sulecik@gmail.com






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bi Kahve?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...