19 Mayıs 2016 Perşembe

Inceleme: Ev Kızı Evren - Filiz Şakar


Ev Kızı Evren
Salata yaparken bıçağı ne kadar hızlı kullandığınızla övündünüz mü hiç? Övünün !Ya da beşinci katta cam silerken en uzak noktayı bile pırıl pırıl yapabilmek için ne kadar güç sarf ettiğinizi fark ettiniz mi? Edin!Peki, halıya dökülen mürekkebi nasıl çıkaracağınızı biliyor musunuz? Bilin!Bütün bunları bilince bir ev kızının neler yapabileceğine hayret etmeyeceksiniz. Ev Kızı Evren polisiye bir olayı mizahi diliyle anlatırken, heyecanla kalkıp en yakındaki tavayı sapından sıkıca kavramanızı sağlayabilir. Ve sıradan bir tavayla, bir kahraman yaratmış olabilir… “Ben bir masal kahramanı değilim. Hiçbir zaman da olmayacağım. Ben bir ev kızıyım. Gerçeğim. Hem de Külkedisi'nin, Rapunzel'in, Pamuk Prenses'in olamayacağı kadar gerçeğim. Hayatınızın hiçbir ânında onları göremezsiniz. Ama beni görebilirsiniz. Belki kız kardeşinizimdir. Ya da bir arkadaşınız. Ya da siz… Oradayım. Hemen yanı başınızda...”



Bayıldım! Kitap az önce bitti, heyecanımı buna verin.Sıcak sıcak yazıyorum yorumu.Wattpad'den çıkan bir kitabı bu kadar beğeneceğimi asla tahmin etmezdim!

Konuya değinelim hemen.Evren, okumayı seven bir ev kızı.Ne yalan söyleyeyim, ev kızı tanımı ilk başta çok garip geldi bana.Çevremde ev hanımı var ama ev kızı yok, ne demek istediğimi anladınız siz.Okudukça alıştım bu duruma.Ev işlerini sevmem normalde ama Evren bana bile sevdirdi kitap boyunca, bulaşığı, yemek yapmayı hatta dikiş nakışı ;)


Evren'i her yıl sadece bir blogger'ın katılabildiği bir konferansa davet ediyorlar, Evren sevinçten deliriyor çünkü en sevdiği yazar Tess Gerritsen orada olacak! Tess, burada karşıma çıkman ne hoş! Tess Gerritsen benim de favori yazarımdır aman kimse duymasın!

Evren gidiyor, keşke gitmeseydi ama gidiyor.Artık o Tess'in katili! En azından halkın ve polisin gözünde ama Evren suçlu değil, bunu bir tek kendisi bilse de.Ha, bir de Hazal.

Hazal, karakterimizin bir anda karşısına çıkan asi bir kız.Hazal'ı tabi ki sevdim zaten o okurun sevilmesi için yazılan karakterlerdendi.Bizim asi kızımızın sevgi ve ... dolu bir yüreği var.

Benim Hazal'ıma benziyor sanki :D

Konu bu kadar yeter, Evren ve Hazal asıl katilinin peşine düşüyorlar ve kendilerini arayan polisten kaçıyorlar.

Yazsam yazarım ama spoiler olur.Ben kitabın sayfalarını "Acaba ne olacak?" diyerek çevirdim şimdi size spoiler vermek alçaklık olur çünkü sizin de merakla okuyacağınızı biliyorum.Uzun zamandır bir kitap beni bu kadar heyecanlandırmamıştı.Sevdim, çok sevdim.

Yazarın dili akıcı, kitap çok yoğun değildi, okuyup geçiyorsunuz ama okurken dikkatli olun zira ilginç olan her şeyin sonlara doğru açıklaması var.

Denis diye bir karakter var, kim olduğundan bahsetmeyeceğim ama ah Deniz'im, geri dön olur mu? Ben seni sevmiştim.

Katil manyağın teki bu arada, o kısımları çok başarılıydı kitabın.İster istemez etkileniyorsunuz katilden *-* Üstün zeka ve deliliğin sınırında... Ya da bir dakika, o sınırı çoktan geçmiş!


Yazarın betimleri zayıftı, aklıma gelmişken yazayım.Kitapta ne eksik derseniz, ilk sırada betimlemeler derim ve ikinci sırada biraz yazım kuralı.

Yazarın, Evren'in mesleğini yaşadıklarıyla bağdaştırması çok güzeldi, bu yazarın Tess'e hayranlığı varsa oradan geliyor olabilir.Gerçi sanırım bir ilgisi var.Bir yerde Cerrah ve Çırak'a gönderme vardı :D

Benim başlarda beğenmediğim Evren oldu mu sana güçlü karakter?! Ah ah... Biri bana ikinci kitabı fırlatabilir mi?

Puanım: 


2 yorum:

  1. güzel anlatmışsın emeğine sağlık bir an kendimi buldum ev kızı evrende :)

    YanıtlaSil
  2. aaay ben de bunu görüyorum alsam mı kii:d

    YanıtlaSil

Sevgili Dostlar;

Ben geldim.Yazmaya yazmaya paslanmışım ama size aktarmak istediğim birtakım şeyler var ondan geldim. Ygs - lys maratonuna ara verdim geldi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...