7 Mayıs 2016 Cumartesi

Inceleme: Kuzuların Sessizliği - Thomas Harris

Allah'ım! Ne zamandır böyle kitap okumamıştım!!

Buffalo Bill lakabıyla tanınan bir seri katil, bazı kadınların peşine düşmektedir. Katilin belli bir amacı vardır ama cesetler farklı eyaletlerde bulunduğu için kimse bunu kavrayamaz. FBI Akademisi`nde genç bir stajyer öğrenci olan Clarice Starling, büronun davranış bilimleri bölümünden Jack Crawford tarafından çağırılınca şaşırmıştır. Görevi, çok zeki bir psikiyatr ve korkunç bir katil olan, Baltimore Akıl Hastanesi`nde tutularak kriminal cinnet açısından yakından izlenen Dr. Hannibal Lecter ile görüşmektir. Lecter`ın, katillerin zihin yapısıyla ilgili öngörülerinin, Buffalo Bill`in izinin sürülmesine ve adamın yakalanmasına yardım edebileceği düşünülmektedir.Zeki ve çekici bir kadın olan Starling, kendini Lecter gibi keskin zekâlı biriyle garip ve yoğun bir ilişki içinde bulunca sarsılır. Adamın, Buffalo Bill ve genç kadının kendisi hakkındaki şifreli ipuçları; Starling`i tüm okurların tüyler ürpertici ve son derece sürükleyici bulacağı bir araştırmaya sürükler. Büyük bir yaratıcılık ve ustalıkla kaleme alınmış olan Kuzuların Sessizliği romanı bir gerilim klasiğidir.

Ben gerilim okumam.Bakın Tess okurum; ama bir tek onu okurum.Bu kitabı kütüphanede gördüm, arkasında Hannibal yazıyordu seriyi de duymuştum alayım dedim; sonradan fark ettim kitabın beyaz perdeye aktarıldığını.Gerçi benim için pek bir şey ifade etmedi, filmini izleyecek cesaretim yok :D

Konuyu anlatmaya gerek duymuyorum, arka kapak spoiler vermeden anlatmış zaten, içiniz rahat olsun.

Arkadaşlar, öyle aman aman korku değildi bence, izlemem dediğime bakmayın.Benim korktuğum yerler oldu ve benim korku ölçütümden geçti.(Bitirdikten sonra karanlıktan korktum bir süre, ölçüt tam olarak bu.) Kimi yerlerde ürperdim kimi yerlerde adamakıllı korktum ama fark ettim ki katilden yana korkmaktan çok iğrendim diyebilirim.İğrenmek doğru bir kelime mi bilmiyorum ama başka ne kullanılabilir? İğrenç bir katil, iğrenç!

Yazarı daha önce okumamıştım; ama artık başka kitabını görürsem alırım galiba bu da kitabı ne kadar beğendiğimin kanıtıdır.Benim için farklı bir yolculuk oldu.Hem karakterler hem olaylar.Ana karakteri çok sevdim bir kere, hem kitapta sevdim hem de filmde Jodie Foster oynuyormuş, bunu duyunca daha bir sevdim.Çok güçlü bir karakter.




Hannibal'ı da sevdim kitapta.Adam ciddi ciddi akıllı.Bir yer var, sizlerle paylaşmak istediğim ama spoiler olur, vermek istemiyorum *-* Kötü karakter, adam yamyam var mı ötesi? Ama seviyorsunuz.İstemeden seviyorsunuz! Ben de öyle oldu.Adama bir sempati besledim istemsizce.Çok ilginç.Çözümlemeleri ve teorileri ilgimi çekti aslında o yüzden sevdim.

Keşke filmdeki halini de sevebilsem! Duyduğuma göre bu filmde Hopkins'in oyunculuğu çok iyiymiş, ben daha önce filmini izlemedim galiba ama herkes öyle yazmış.Benim hayalimdeki hannibal çok çok farklıydı doğrusu, o yüzden ısınamadı.Bu adama fragmana sempati duymadım, oysa kitaptaki hislerimden yukarıda bahsettim.



Diğer karakterlerle pek işim yoktu, katile değinmiyorum bile.

Şunu gönül rahatlığıyla diyebilirim; katilin ve katilin son rehinesinin benim gözümde pek bir anlamı olmadı.Kuzuların Sessizliği benim için Hannibal ve Clarice'ti.Hannibal'ın her bölümünü ilgiyle okudum.Zaten benim anladığım bu iki karakter etrafında yazılmış seri.Yanılıyorsam aydınlatın beni, rica ediyorum.


Puanım: 


4 yorum:

  1. Filmini izlemiştim ama kitabı olduğunu bilmiyordum açıkçası. Elinize sağlık, güzel bir inceleme olmuş. :)

    YanıtlaSil
  2. Filmini ben de izlemiştim :) Çok güzel yorumlamışsınız, emeğinize sağlık <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, beğenmenize sevindim ^^

      Sil

Yorum: Gölün Dibindeki Ev

Selamlar, selamlar! Bugün sabah kalktım ve artık okumaya hazırım dedim.Bir seriye başlayacaktım ama dedim ki kendi kendime ne yapıyorsun Şul...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...