5 Mayıs 2016 Perşembe

İnceleme: Senden Geriye Kalan - Gayle Forman


Cody ve Meg ayrılmaz bir ikiliydi… Ta ki ölüm onları ayırana dek.
“Ne yazık ki hayatımı sona erdirmek zorunda kaldığımı bildirmeliyim. Bu çok uzun zaman önce aldığım, tamamen bilinçli bir karardır. Kararımın size acı vereceğini biliyorum ve bunun için üzgünüm ama şunu bilin ki kendi acımı dindirmek zorundaydım. Bunun sorumluluğu tamamen bana ait. Sizin hiçbir suçunuz yok...”
- Meg
En iyi arkadaşı Meg bir otel odasında tek başınayken canına kıyınca Cody büyük bir şoka girerek yıkılır. Meg’le her şeylerini paylaşmalarına rağmen Cody bunun olacağını nasıl anlayamamıştır? Meg’in başka bir şehirdeki üniversitesinden eşyalarını almaya gittiğinde arkadaşının ona anlatmadığı birçok şey olduğunu keşfeder: Eski oda arkadaşları ve Meg’in kalbini kıran Ben McAllister adlı serseri gitarist gibi... Cody, genç kızın bilgisayarında şifreli bir dosya bulduğundaysa, en iyi arkadaşının ölümü aniden şüpheli bir hal alacaktır…


Uzun zamandır kitap okumuyordum, çok uzun zamandır... Böyle bir kitaba ihtiyacım varmış okumaya dönebilmek için.Sürükleyici bir kitap, iki üç saat içinde bitirdim.Bir o kadar sarsıcı.Sizi ağlatacağına teminat veremem ama şaşırtacağına verebilirim.

noratheauthor:

I think after I finish the Bloodlines series I’m going to read this book. It’s been on my TBR list for a while now. This is ‘I Was Here’ by Gayle Forman.

By the way I’m really into flowers at the moment I think they’re really pretty.

✌🏼️📚

[ #iwashere#gayleforman#bestfriend#girl#book#bibliophile#bookworm#obssessed#tbr#reader#flower#pink ]


Hope you like it!

Yukarıdaki kitap kapağı çok güzel özetlemiş aslında.Ben de baştan başlayarak anlatayım sizlere.Merak etmeyin, spoiler vermiyorum :)

Bir sonbahar dönemi, yapraklar misali, ölür Meg.Biliyorum, pek nazik bir kullanım olmadı lakin intihar eden insanlara ne denir ki? Hayatını kaybetti denir mi? Kaybetmek istemsiz olur; oysa intihar bunun tam tersidir.Bilerek, isteyerek vazgeçmektir.Arkanda bıraktıklarını düşünmemektir.Her şeyi bırakmaktır, yenilmektir.Allah korusun, herkesi.

Meg gider, bir otel odasında zehir içip yüklüce bir bahşiş bırakarak.Tiyatro gibi.

Ve ardında, yıllarını beraber geçirdiği, en yakın arkadaşı Cody'i bırakır.Cody, Meg'den geriye kalan eşyaları toplamaya gider ve olaylar başlar.

İlerleyen günlerde, Meg'in bir "İntihar Destekleme" grubundan biriyle görüştüğünü keşfeder ve o kişinin peşine düşer.

Bu arada, Meg'in arkasında bıraktığı başka bir şey daha vardır; Ben.

Retweet this post from Penguin Teen to win this #GayleForman collection! 


Konusu kısaca böyle, spoiler vermekten kaçınarak ancak böyle anlatabildim.Kitabın özgün bir konusu var, oldukça da çekici.Bu tarz konular oldum olası ilgimi çekmiştir, çoğu kişinin çektiği gibi.

Bu kitaba benzediğini düşündüğüm bir kitap var: Ölmek İçin On Üç Sebep.Bir dönem çok popüler olan bu kitapla, Senden Geriye Kalan'ın benzediğini düşünmüştüm ama sonradan fark ettim ki çok da benzemiyor.Aslında tek ortak yanları intihar.

Karakterler beni pek sarmadı, hiçbiri hem de.Ne Cody, ne Ben ne de Meg.Yazarın Ben'i işleyişini sevdim, müzisyen olmasının üstünde çok durmadı.Sanırım dursaydı diğer kitaplarına benzeyecekti.Yazarımız müziği seviyor olmalı :)

Hassas bir konu, etkileyici.Yazarın kalemi sürükleyici, kitabın kapağını kapattığımda "Aman Allah'ım!" deyip etkisinden çıkamadığım doğrudur ama üzerinden biraz zaman geçince kitaptaki asıl etkileyici unsurun konusu olduğunu görüyorum.

Yazar ne tasvirlerin üzerinde çok durmuş ne de kişilik analizlerinin.Kitabın orta sonlarına doğru ana karakterin delirmeye başladığını düşünmüştüm ve ben de delirecektim az daha.Bu yazarın başarısıdır kesinlikle, bana Cody'nin hislerini ucundan da olsa yansıttı.Ancak Cody dışında üzerinde durulan karakter yoktu, ne demek istediğim umarım anlaşılmıştır.

Uzun zamandır okumak istediğim bir kitaptı ve okuduğuma değdi.

Puanım: 

Retweet this post from Penguin Teen to win this #GayleForman collection! 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum: Gölün Dibindeki Ev

Selamlar, selamlar! Bugün sabah kalktım ve artık okumaya hazırım dedim.Bir seriye başlayacaktım ama dedim ki kendi kendime ne yapıyorsun Şul...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...