9 Mayıs 2016 Pazartesi

İnceleme: Süleyman'ın Anahtarı - Jose Rodrigues Dos Santos


Süleyman'ın Anahtarı "Rab hileli teraziden iğrenir, Hilesiz tartıdansa hoşnut kalır. Küstahlığın ardından utanç gelir Ama bilgelik alçakgönüllülerdedir." -Hz. Süleyman-
İsviçre, Cern… Tanrı Parçacığı'nı arayan bilim adamları, CIA'in Bilim ve Teknoloji Müdürü Frank Bellamy'nin cansız bedenini bulurlar. Cesedin elinde, anahtarın Tomás Noronha olduğunu söyleyen bir not vardır. Portekiz, Lizbon Yeni Üniversitesi… Tarihçi Noronha artık CIA'in bir numaralı hedefidir. Dünyanın en güçlü istihbarat teşkilatının kendisini öldürmek istediğini anlayan Tomás Noronha eğer hayatta kalmak istiyorsa Frank Bellamy'nin ölümünün ardındaki gizemi çözüp masumiyetini kanıtlamalı ve çok gizli bir proje olan Kuantum Gözü'nün yerini bulmalıdır.
Bu doludizgin arayışta başta Einstein ile onun karşıtları olmak üzere yirminci yüzyılın bütün büyük fizikçileri bir araya gelecek ve Tomás Noronha'ya zihin, madde ve varoluşun gizemi arasındaki şaşırtıcı bağlantıları ortaya çıkarmasında yardım edecektir.
Tanrı'nın Formülü'nde Tanrı'nın varlığına dair bilimsel ispatların peşinde olan José Rodrigues dos Santos bu devam romanında da gerçeklik, evren ve bilinç üzerinden kuantum fiziğinin en derinlerine dalmaktan çekinmiyor.

Bu kitap arka kapağıyla beni kendine çekti.Açıkçası Dan Brown'ın tarzına çok benziyordu, fazlasıyla.Benimle aynı fikirde olmayan yoktur galiba, tabi arka kapak yazısı hakkında.

Kitabımızda bir profesör var, Tomas. CIA, Tomas'ın önemli bir müdürü öldürdüğünü düşünüyor ki bu müdür Tanrı Parçacağının keşif deneylerinde yer alan önemli bir müdür.Ve bir kovalamaca başlıyor.

Ben konuyu dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım çünkü bu kitabı değerlendirmek ve anlatmak için bir bilgi düzeyine sahip olmanız gerekir.Ben okurken sıkıntı çektim bazen ama şans benden yanaydı, fen lisesinde olmanın yararlarından olsa gerek çoğu bilimsel kısım hakkında az çok bilgim vardı, özellikle dalga - kuantum modelleri.

Bize bunlar hakkında bilgi veren Tomas, tarih profesörü.İşte, bu karakter hayran olunur arkadaşlar! Tarihten pek bahsedilmedi aslında; ama özellikle fizikle ve kitabın başında biyolojiyle ilgili birçok bilgi vardı.Ayrıca kitabın birçok yerinde kimya - biyoloji - fizik üçlemesinin dayanağının kimya olduğunu düşündüm, bu ayrı konu.

Kitabın başlarında, profesörün annesiyle ilgili bir bölüm vardı.Çok spoiler olmayacak, az çok değinelim.Profesörün annesi alzheimer hastasıdır ve bir ölümden dönme olayı yaşamıştır.O sırada bedeninden ayrıldığını ve yukarıdan baktığını iddia eder ve kanıtları vardır.Bu bölümlerde verilen biyoloji bilgisi çok ilgimi çekti.İnsan vücudu harika bir şey.

Tomas'ın yanında bir de bayan vardı.Bayan Flor.O karakteri maceraya sürükledi Tomas ve ben karakteri gereksiz buldum.Üzgünüm, sayın yazar.Flor karakteri oturmamıştı.

Ben sanıyordum ki daha çok yaşanan olaylar anlatılacak.Deneyler gibi.Beklediğim gibi değildi, kitabın genel havası bilgi ağırlıklı açıklama yazısıydı.Yazar oldukça açık bir dille, anlaşılır yazmış ama; normalde bu kadar bilgiyi ansiklopedi tarzı bir kitaptan okumaya çalışsam sıkardı ama etkileyici örnekleri ve açık diliyle sıkılmadan, merakla okudum.

Bu arada kitap saf bilgi değil, yukarıda da belirttiğim gibi genel havası öyle.Aynı zamanda bir koşuşturma da söz konusu, sonuçta bu adam aranıyor.

Gelelim başta kurduğum bir cümleye.Dan Brown'a benziyor demiştim.Konusu bana Dan Brown'u hatırlattı, evet.Yazarın dili, Brown'a göre sadeydi ve Brown'ın kitapları daha hareketli.Karakter sürekli bir şeyleri çözmeye çalışıyor, bu kitapta öyle değildi.İkisi arasında bir seçim yapmayacağım, şu daha güzel şeklinde.Ben ikisini de seviyorum, sizin bu konuda bir fikrinizi varsa yazın lütfen, merak ediyorum.

Benim için değişik, bir o kadar ilginç bir maceraydı.Fen bilgisi öğretmenlerime önereceğim, kesinlikle.Kitabın etiket fiyatı 35 lira ve ben size verdiğiniz paraya değeceğinin garantisini veremem maalesef.Benim için tam puanı hak eden bir kitap ama fiyatı çok uçuk.Ben kütüphaneden aldım, umarım siz de bir şekilde edinirsiniz, çevrenize bir sorun derim :)

Puanım: 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum: Gölün Dibindeki Ev

Selamlar, selamlar! Bugün sabah kalktım ve artık okumaya hazırım dedim.Bir seriye başlayacaktım ama dedim ki kendi kendime ne yapıyorsun Şul...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...