18 Aralık 2016 Pazar

Kitap Yorumu: Alice Hakkındaki Gerçek

Görüntünün olası içeriği: yazı


Her zaman ders çalıştığım masada, önümde kitaplar, elimde kahvem yorum yazmaya geldim.Alice Hakkındaki Gerçek, bu haftasonu okuduğum üçüncü kitap.Son beş aydır okuduğum üçüncü kitap.Durumun üzücülüğü karşısında diyebileceğim şeyler var ama bu yazıya uygun olmaz; bu bir kitap yorumu sevgili okur :) 

İlgili resim
Hayalimdeki Alice.

Ne kadar zamandır bilemiyorum, sanırım ilk çıktığından beri "Okuyacağım" dediğim o kitaplardan Alice'in hikayesi.Genel özelliklere başlayalım incelemeye.Adı ilginç, kapağı ilginç.Kapağını beğenmedim - benim hayal ettiğim Alice daha farklı minyon ve şirin bir kız - ama kabul etmeliyim ki kitabı yansıtmış.Az çok anlaşılıyor bir kız ve yaşadığı hoş şeyler hakkında olduğu.Ben de bu bilgiyi biraz daha genişletip konusundan bahsetmeyi keseceğim, biraz spoiler içerir ama ben spoiler almaktan nefret ettiğim için vermeyi de hiç sevmem, rahat olun ve okumaya devam edin.

İnsanlar bir günde adi ve zalim olmuyorlar.Bu,insan doğasında yok. Ancak onlara yeterince zaman verirseniz sonunda dünyanın en kalp kırıcı şeylerini yaparlar.
Kitap dört kişinin ağzından anlatılıyor olmalı, emin değilim ama burada öenmli olan kişi sayısı değil birden çok kişi tarafından birincili kişili anlatımla yazılmış olması.Elimizde dört beş tane ergen var ve bir günah keçisi.Bakın şöyle diyeyim klasik lise hikayesi, yazar heyecan olsun diye ölüm katmış olaya.Sanmayın ki ana olay bir gencin ölmesi.Ana olay kitaptaki karakterlerin kendini keşfetmesi.Şöyle düşünün bu karakterlerin her biriyle ilgili bir kitap çıkardı iki yüz sayfalık.Bunu söyleme sebebim kurgunun ve karakterlerin müthişliği değil, olay hikayesinden çok dürüstlük ve kendini bulma hikayesi olması.Cümleleri geniş tutup sonradan açıklama yapıyorum sürekli farkındayım ama zamanla yeneceğim bu huyumu sevgili okur, mazur gör lütfen.Ne diyordum? Öyle aman aman kendini bulma hikayesi de beklemeyin.Ne bekleyelim peki dediğinizi duyar gibiyim.Hayranlık, kendini beğenmişlik, özgüven problemleri ve bunları örten egolar.On altı yaşındaki karakterlerden bunları okumak, yetişkinseniz sizi gülümsetecek ve şaşırtacaktır ama eğer henüz gençseniz kendinizden bir şeyler bulacaksınız, benim gibi :)

cry girl tumblr ile ilgili görsel sonucu

Kitabın dili olabildiğine duru.Çeviride birtakım hatalar var gibi geldi bana ama orijinal dilinde de öyle olabilir mesela bir sözcüğü elli sayfa içinde üç kez vurgulamıştı yazar ve bir ergen abartısından başka bir şey değildi, demek istediğim önemli bir sözcük değildi.Tasarımını beğendim, siz de beğenirsiniz sanıyorum, unutmadan kitap ciltli.

teenage tumblr ile ilgili görsel sonucu

Birden çok karakterin hayatına dahil olmuş oldum ve benim en çok kendime benzettiğim Kurt idi.Alice onun için aşık olduğu bir bulut gibi.Hiç yakınında olmamış sadece hayal etmiş.Hayalindeki Alice ve gerçek Alice.Hangimizin başına gelmedi ki?

Ne beklentimin üstünde güzeldi ne de hayal kırıklığıydı.Orta şeker bir kitaptı.İnce bir kitap, çabuk okunuyor, ben bu sabah okudum hatta :) 

Kendinize iyi bakın sevgili okurlarım, okumayı ve yaşamayı unutmayın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum: Gölün Dibindeki Ev

Selamlar, selamlar! Bugün sabah kalktım ve artık okumaya hazırım dedim.Bir seriye başlayacaktım ama dedim ki kendi kendime ne yapıyorsun Şul...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...